Far och Son

Hej Werner. Det var länge sen nu.
Jag har sökt mig till dig för att tala om min far.

Keith Urban sjunger i en sång:

"Lately I've been noticing
I say the same things he used to say
And I even find myself acting the very same way."

Och det är egentligen det jag har att säga. Jag har alltid sett mig som en som inte har mycket gemensamt med min familj, att det vore mer logiskt ifall sanningen var den att jag var adopterad. Men efter en vecka med min pappa på golfbanan så är det så tydligt. Han är min pappa. Mitt temperament, från pappa. Min "humor", från pappa. Min fantastiska egenskap att vilja alla människor något gott förutom de få svinen som faktiskt inte förtjänar det, från pappa. Viljan att bara vara för sig själv och göra ingenting, från pappa. Viljan att vara sin egna chef likaså. Jag kan fortsätta länge och långt, men min poäng är nog poängterad och fortsätter därför att citera Keith Urban:

"He's in my eyes
My heart, my soul
My hands, my pride
And when I feel alone

And I think I can't go on
I hear him sayin' "Son you'll be alright"
Everything's gonna be alright"
Yes it is"



Och ja, det är lika br att låta det stå son istället för dotter, för det är så min mamma har beskrivit mig. Som hennes son. Bara för att jag hellre sparkade boll och hade på mig shorts...

jaha-ra


Kommentarer
Postat av: alice

där har vi en stolt fader.

2010-08-06 @ 22:37:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0