Baktiden

Jag vet inte vad som händer, men jag har en vilja att skriva om livet. Det kan vara Agnes ljuva stämma som sänker ner mig i detta djupa hål jag så många gånger har undvikit. Har förresten hört låten om och om igen i cirkus en halvtimma nu, inte psykiskt påfrestande alls.
Men livet var det, framtiden, baktiden och nuet.
Baktiden, som jag säger, de förflutna, som normalt folk säger, det är ju inget annat än minnen. Dåliga som bra, de är fortfarande "bara" minnen. Du kan glömma och komma ihåg, men du kan aldrig ändra. Gjort är gjort, som man så surt och så rätt säger. Varför då sucka och ångra? Allt jag har gjort har tagit mig  hit, där jag är idag. Även fast här inte är det ställe jag vill vara, så är det en bit på vägen.
Jag ska sluta ångra. Framför allt sluta ångra det jag aldrig har gjort, utan det ska jag göra. Right here right now, som Agnes i detta nuet sjunger.

The future is all about what you make of today.
Nu ska jag bara komma på vad jag ska göra.

jahara.

Kommentarer
Postat av: Alice

du vet vad du ska göra, punga ut 2 laxar så att alla man kommer ihåg fler minnen!!!

2009-01-19 @ 16:40:22
URL: http://buttahara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0