Tjugohundraåtta

Vi börjar meeeeeeed....
SM i tidaholm, gick inget vidare värst men det va kul, det är kul med innebandy!
Samtidigt som man fick reda på att distriktslaget inte är något för miss H...
Livet går vidare, året likaså!

Början på året var ingen höjdare.. Men jag hade en sak att se fram emot, för nånstans i februari bokade vi en resa, en resa vi aldrig skulle glömma.
Mitt år började inte ordna upp sig förns nångång i maj. Tänk att det skulle ta 18 år, 18 jävla år, med några dock fina inslag, 18 år tills jag insåg att.. Ja, vad insåg jag? Nej, det var trotts allt inte då allt stog klart!
Trodde att om man fyllde 18 var livet underbart, stor skillnad? Nej inte precis..

Nu blev det 24:e Maj, ESC stog på kvällens schema!
Att se det med Johanna var en självklarhet..Tills jag fråga..
Då var det bara ett problem, hon skulle se det med någon Marie och Alexandra..
Men lite senare, samma dag fick jag frågan om jag ville följa med.
Skulle jag tacka nej till att göra någonting iställer för att inte göra nått alls?
Jag tror att mitt första intryck på Marie och Alexandra var: KNAS, KNAS, KNAS..
Det är bra, för det är precis sån jag är, Knasig.

Nu blev det äntligen 11 juni, grattis Mouna och grattis Turkiet, för här kommer världens bästa gäng, ni blir inte av med oss på två veckor. Grattis än en gång!
Turkiet fick helt gratis, besök av 7 tjejer och 9 killar. Vilket gaaaaaang!

2 veckor senare kommer vi hem, jag packar om och åker på golf tävlling!
Efter tävlingen hinner jag vara hemma i två dagar, sen bär det av mot det lilla landet lagom, Öland.
Där hinner jag några gånger snacka med den otroligt kända Jihde.
Vi bestämde att vi skulle spela golf, det är en årlig tardition, men tur med vädret hade vi -aldrig, så det blev ingen årlig runda, jag som kände att jag skulle spö honom i år...
Denna söndag blev ingen besvikelse, efter att ha städat bilen med en gammal dammsugare från -82 kunde jag inte annat än fira med att kolla på en ruggigt bra tennismatch. En match som Nadal vann, trotts att varken jag eller Peter hejade på han.

Semestergolfveckan - HALELUJAAAAAAAAAAAAH
Korpholmen - HALELUJAAAAAAAAAAAAH

Under sommaren upptäckte jag och Johanna Askersund, för underbart om jag får säga det!
Vi lurade alla som befann sig i Askersund att vi missade bussen i Hallsberg för att vi gick in i en kiosk.
Så var det ju inte, vi satt på bussen nånstans, förmodligen inte Åsbro för det åkte vi förbi ganska fort.
När vi är en bit från Dohns hus skriker vi: -OOOH ALÈ-LE!!
Och alla inser hur lurade de blev!
Jag har gjort många fina entréer i Askersund, en gång sprang jag allt jag hade och och skrek "AAaaahhhhhhhhhh", då var nästan hela släkten ute i trädgården, plus deras grannar. Tror att de blev lite rädda..!

18 augusti tror jag att det är, och det är dags för första skoldagen på det sista året i gymnasiet.

Höstlovet kom tilllslut och då kom Jennie på den briljanta ideen att spela in en julkalender, allt belv inte klart denna vecka. Så både jag och Johanna fick en extra ursäkt att åka till underbara Askersund för att filma. Nu ska vi hitta fler orsaker till att åka dit, för där är livet som skönast!

Någon gång efter höstlovet står det klart för mig, trotts att jag inte kom med i distriktslaget kanske man kan få en chans i Kumla. Jag tog steget fast inte själv, jag fick ganska mycket hjälp. Man kan säga att jag hade kryckor..
081130 spelade jag min första match för Kumla, Enligt Emma Eriksson skulle jag tatuera in det på armen..

1 december innebär premiär för julkalendern "Ensam tomte söker", och vilken succé det blev!!

Ahara - Om ditt år inte börjar bra, kan det bara bli bättre!

Kommentarer
Postat av: barbro babbi bäver bumbi bjuhrsan bjuhr

Trots en hel del motgångar, har det ändå hänt saker som varit dom bästa i hela mitt liv! den bästa dagen måste vara 24:e maj :)<3

2009-01-01 @ 23:35:01
Postat av: barbro babbi bäver bumbi bjuhrsan bjuhr

Trots en hel del motgångar, har det ändå hänt saker som varit dom bästa i hela mitt liv! den bästa dagen måste vara 24:e maj :)<3

2009-01-01 @ 23:35:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0