We always fly together

Kanske är dags att lägga upp den här med..


Efter att ha skrivit en text på 800 ord insåg jag att resan inte går att återberätta. Inga ord kan rättvist spegla helgen, den helg som satte innebandyn på min topp. Innan jag satte mig på den buss som skulle ta oss till Nyköping var jag fast besluten på att detta var min sista resa som innebandymålvakt. Hjälmen skulle läggas hyllan på för att aldrig mer tas ner. Nu velar jag som aldrig förr. För med er blev innebandy kul. Er glädje till sporten blev min glädje till sporten.

Med trumslag, ljuva stämmor och glöd har vi marscherat, slitit, kämpat och lämnat spår. Nyköping glömmer aldrig Örebro. Vi glömmer aldrig Nyköping. Vi flög tillsammans i ett V. Vi kvacka tills vi tappade rösten. Vi satte spår i varandra, oss själva och de som hade äran att vara där vi var. Ingen glömmer Örebro, inte ens haren.

Vi må ha slagit nävar i väggen, slängt svordomar i luften och låtit tårarna forsa, men vi reste oss upp, höll huvudet högt och hejade stolt på vårt Örebro . Vi vek aldrig ner oss. Utan något guld runt halsen lämnade Vi Nyköping som vinnare. Ingen glömmer Örebro.


Jahara.

Kommentarer
Postat av: pasii

vilket inlägg, man blir ju tårögd, för övrigt vill jag ju såklart säga GRATTIS :D

2009-04-17 @ 10:09:41
Postat av: michaela

håller med pasi! vilken resa det var, vilka tjejer.. guld värda!

2009-04-17 @ 18:24:13
Postat av: BJERNHAGEN

snygg header du har!



lika musiktokig som jag? välkommen in isf!

har uttlagt klipp på mig där jag sjunger, både ensam och med vårat band 'shadow of the room' :) spana gärna in det! söker till idol.

2009-04-18 @ 18:26:34
URL: http://lisabjernhagen.blogg.se/
Postat av: ensnubbe

haha sköönt...märker at sommaren är på ingång

2009-04-19 @ 23:27:47
URL: http://rekkerfackjo.blogg.se/
Postat av: Linnéa

grymt..

2009-04-19 @ 23:32:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0