Dag 34 23/11 2010

Ojvoj! Vad många gånger jag har skrattat idag, dag 34. Efter 34 dagar så kan jag med säkerhet säga att jag inte pratat så mycket engelska på en och samma dag som jag gjort idag. Lärt mig en hel del om Kanada också. Vi delar rum med två tjejer från Kanada, och idag myntade vi ett nytt slang för ordet korkad: Canadian (används inom engelskan, se nedan)

Canadian:
Bakom, dum, blåst, trög, knäpp, blåögd, blond, dum i huvet, aningslös, trögtänkt, puckad, pantad, bränd i kåpan, korkad, dumhuve, osmart, knasig, vrickad, konstig, kanadensisk.

Adjektiv:
Saknas eller präglas av brist på intellektuell skärpa

Substantiv:
Informellt: En person som inte är mycket till ljushuvud

Plural:
Canadians


"Such a canadian", "I never wanna be a canadian", "OMG, I'm almost canadian", "Wait, you're not a canadian are you?", "they're all canadians".

OBS!! ATTENTION! WARNING! HALLÅ!
Never mention on youre resumé that you're canadian.

 

Efter att ha fått ut allt detta ur mitt huvud känner jag att jag kommer sova gott. Men det säger jag bara. Jag kommer förmodligen sova som en vegemite (något äckligt pålägg som Australienare verkar älska). För alla kanadensare där ute, Jag kommer inte sova gott, jag kommer sova äckligt. Gosh!

 

Ahara - ss


Kommentarer
Postat av: ingrid

pu

2010-11-23 @ 17:39:55
Postat av: Ida

Hej, haft en fin dag? :)

2010-11-23 @ 17:57:46
URL: http://ipeterson.blogg.se/
Postat av: Annica

Nej då det tror jag inte på. ;)

2010-11-23 @ 18:03:30
URL: http://anniicanilsson.blogg.se/
Postat av: Birgitta

Kanon bra video med Pink låten. Mera sådant. skulle vara kul om ni filmade en kangeru

2010-11-23 @ 18:55:58
Postat av: pasii

vegemite har även jag provat, och din beskrivning av pålägget stämmer alldeles utmärkt! ; äckligt.

jag provade krokodil och känguru, har ni fått erfara smaken av det?

2010-11-23 @ 18:56:48
Postat av: Johanna

Snacka om att leverera!! :D

2010-11-24 @ 00:04:00
URL: http://buttahara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0