Notes from before Yamba

"Magnus Uggla sjung igår för mig och Alice. Lyriken har träffat mig många gånger förr, på väldigt många sätt, men aldrig så hårt som igår. Alla låtens budskap svepte över mig och denna gång stannade de kvar. ”Varför längtar du så, när det går så fort ändå?” Jag tänker inte ljuga för dig noteringsbok, men jag längtar hem. Jag längtar efter geisha, kebab, pizza, max, mitt rum, mitt lag, till och med efter mina katter. Jag längtar hem. När jag var hemma längtade jag hit och när jag kommer hem igen kommer jag att längta efter att ta mig därifrån. Jag vill inte släppa framtiden, jag kan inte fokusera på nuet. Varför längtar jag så? Varför längtar jag så, när det går så fort ändå?


Jag är där jag länge har velat vara och jag kan inte ens fånga dagen."

 

Jag har slutat längta hem, för det mesta, och det är för att jag är hemma, eller så nära jag kan komma hem. För att uppdatera er, våra fans, kan jag berätta att det börjar ljusna på jobbfronten. Vi är näst i tur att få jobb här, i alle fall en av oss. Skål på det! Eller god natt.

 

jahara.

 


Kommentarer
Postat av: Birgitta

Då håller vi tummarna att en får jobb. Om inte du längtar hem längtar jag efter dig iallafall

2010-12-06 @ 19:36:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0