Dag 48 7/12 2010

Två dagar i rad med sol. Vad är det som händer? Kan den vara här för att stanna? Det vore ett under, här nere under. Flera tuggor av livets paj togs av mig idag, POT BELLY PIES är det bästa som finns för mina smaklökar för tillfället. Jag är säker på att jag kommer sakna pajen här i Yamba, till och med Australien när jag väl är hemma i Sverige. Säger man paj hemma i Sverige så tänker man direkt på typ blåbärspaj eller någon matig paj, men i en större form. Det är inte sådana stora pajer som vi slänger i oss lite då och då (ganska ofta). Jag säger det igen. Jag kommer sakna pajen här. Så det är väl lika bra att trycka i sig så många som möjligt i nu läget. För det är nuet vi lever i. Jag vet att lussebullar (i den gyllene färg som enbart lussebullar har och den underbara doft som endast lussebullar kan sprida) kommer jag att äta ton av i sinom tid. Efter pajen blev det poolhääng med hela gänget och lite long bowling. De spelas ganska mycker bowling här i Australien, men jag tror det beror på att det är ganska sällsynt med is här (det är ganska varmt ganska ofta...) så Curling har svårt att genomföras. Jag menar när jag beställer att glas med is och lite vatten så måste jag förklara vad is är. "You know, frozen water, in cubes... If that's possible..!". Jag brukar faktiskt få is då.

 

Det handlar om att få så många som möjligt av sin egen kulör närmast den gula kulan. Denna bild visar hur svårt, eller okej, hur dåliga alla är på det. Long bowling aka Curling i länder där det är brist på is.

Ahara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0