FB

Jag skrev det på Facebook och jag skriver det igen. ACn är på max och en portabel fläkt står på två, det är så högt man kan nå. Vill ni läsa hela dikten, baserad på en väldigt sann händelse, så kan ni gå in på Facebook och söka er vidare till min profil. Jag gillar det här med cyberrymden, men jag tror att jag numera kommer kalla det Facebookrymden. Det jag menar är att Facebook tar över mer och mer. Se er omkring. VIP-listan fixas genom FB, FYI (for your information), FB är en pördig förkortning av den otroliga sajten, eller ska jag kalla det världen, Facebook. Olika tävlingar av alla dess slag avgörs på FB. Man söker jobb på FB. Vissa använder FB istället för Match.com. Snart kommer man kunna laga mat på FB, ett klick på gilla-knappen och pastan är kokad... ett till och du får ketchup, ännu ett och det står FB över pastan..

Med tanke på att detta inte är möjligt än, så kan vi säga att Facebook är Cyberrymdens vintergata.

Om jag får barn, ska jag döpa det till Facebook, oavsett kön. Bara för att det är ett snyggt namn, inte för att jag dyrkar Facebook eller så.

Ahara.

Kommentarer
Postat av: Cissi

Hoppas du har en trevlig helg! =)

2010-08-14 @ 13:00:19
URL: http://ceciliav.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0