Studentdikt

Snart ett år sen jag och Alice nervöst läste upp denna dikt inför Jenny, Siris, Jossans och Sophies familj. Vi skrev ihop den snabbt kvällen innan, finslipa sekunderna innan.  

Klockan har slagit
Studenten ni tagit
Vi är lite förvånade över att se er här idag
Eftersom de tre senaste åren inte gått så bra
Men nu ni ut i världen vandra
Och ett tag framöver kommer ni leva på andra
Nu er egna väg får gå
Alla era drömmar ni kan nå
Så länge ni giver allt ni har
Finns det inga hinder kvar

När livet känns tungt
Andas in och ta det lugnt
För det kan vara jobbigt ibland
Att klara sig på egen hand
Men ni kommer alltid att ha någon vid er sida
En vän som inte tillåter er att lida

Ni är unga och inte så erfarna
Men om några år kommer allt att klarna
Tillsammans kan ni hela världen styra
Men först ska ni betala er egna hyra

(Alice's personliga)
På Rudbeck jag er redan saknar
Det är som en mardröm, hoppas jag vaknar

(Min personliga)
Jag säger det inte ofta, men jag säger det nu
Jag älskar dig syster, och det vet du

Vi är stolta över er
I våra ögon, stjärnor vi ser
Så nu höjer vi glasen och tillbringar en skål
Till dessa tjejer som nått sitt mål

Buttahara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0