Min far har tappat värdet i pengar

Vet ni vad min far borde göra? Han borde bosätta sig i en fattig liten by i Afrika och bo där i en månad eller två, tre funkar också bra. Där kan han lära sig värdet i en hundralapp, eller varför inte i en enkrona. Där kan han få se hur mycket det "lilla" gör. Att en hundralapp är så jävla mycket mer, det är flera kilo ris, flera mättade magar, för de inte så bortskämda så klart. Man kan få mycket för en hundring, och det vet inte min pappa om. Inte Nadia heller för den delen. De kastar pengar till höger och vänster och bryr sig inte så mycket mer om det. Skulle pappa tappa en femhundrig i ån skulle han säga, "äsch, nästa månad kommer det nya". Min pappa behöver vett och se det hela från andras perspektiv, han behöver finna mer värde i det han har.

Jahara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0