Du gör nytta!

Om du tycker att någon är bra, berätta det för denna person!
Man blir inte arg av att få höra att man är bra på något, skulle ijallefall inte jag bli!
Jag mår bra av att höra att andra har pratat om mig fast jag inte varit närvarande under samtalet.
Alltså om det är positiva saker.
Är det negativa saker kan man knipa, eller borde man kanske säga allt man tycker och tänker?
Nej, det borde man nog inte, för det finns tusentals saker som kan tolkas fel. Om jag skulle säga till någon att han/hon luktar illa, då är det ju för dennes bästa! Förmodligen inte för att man vill vara elak.
Men eftersom att personen i fråga kan tolka det som att jag menade att det skulle vara nått taskigt så kanske det är bäst om det förblir osagt!

Nu tror säkert du som läser detta att jag har sagt till någon att han/hon luktar äckligt, men det har jag inte!
Tänkte bara säga att man ska förklara för folk att de är bra på någonting och att de gör nytta.
Det är ju inte precis så att man kommer fram till det själv. Jag skulle inte våga tro på det om det kom från mig själv.
Men jag är jag. Du är du. Alla är olika. Alla är unika.
En sak vi dock har gemensamt är att alla vill bli rika!

Ahara.

Kommentarer
Postat av: bumbi bjuhr

du gör väldigt mycket nytta<3

2008-11-04 @ 07:24:37
Postat av: marie

tuppe upp på dig min vän <3

2008-11-04 @ 15:30:26
URL: http://mpettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0