Ragnar

Det finns otroligt många sätt att börja ett inlägg på. Först kom jag inte på ett enda, sen kom jag på det bästa. Med ett stycke Ragnar.



Låt oss ta en sak i taget denna gång och i detta inlägg bara fokusera på att berätta vart vi är, att vi lever, hur bilen rullar och allt annat sånt där tråkigt som mamma, pappa och andra vuxna vill veta. I nästa inlägg kan jag berätta vart vi har varit, citera lite citat och visa heaps med bilder.

Vi hänger nu i Lakes Entrance. Staden finner ni mellan Melbourne och Sydney, på sydkusten, i staten Victoria. Andra natten här, denna gång på ett hostel och inte i en bil, för mig och Jessica så att säga. Dicken och Alice skedar i Ragnar, vår Ford från 94. Som rullar tungt i uppförsbackar, dricker mycket vatten och gillar att föra oväsen. Känns precis som kärran mamma har hemma. Lite yngre bara, och lite bättre. Lite mera buske. Och med en stereo.

Målet är fortfarande Melbourne och The Great Ocean Road. Imorgon drar vi oss förmodligen en timma närmre och stannar i Bairnsdale.

Höstan börjar hitta hit och när solen har gått och lagt sig tar den värmen med sig. Det blir kallt. Fruktansvärt kallt. Vaknar upp av att man fryser- kallt. Så vi köpte täcke. Gänget och jag. Ett varsitt. Summa= nöjda!

Vi går och lägger oss innan klockan 10 för att det är mörkt på rastplatserna. Stiger upp gör vi tillsammans med solen, oftast. Åker lite bil. Äter lite mat. Snackar lite skit. Alice kör för övrigt jättebra. Det är bara svårigheten att skilja på höger och vänster som kan ställa till det ibland. När vi ska svänga alltså. Höger säger kartläsaren. Vänster svänger Alice.

Så, ett inlägg, check. Hörs en annan dag.



jahara



Kommentarer
Postat av: Birgitta

Nästan lika fin som Bettan. Ni får åkadär det är vamare. Kram

2011-03-08 @ 20:49:51
Postat av: Marie

Alice är lik sin mamma.

Min första bil var en oxå Ford och jag kan inte heller sklija på höger o vänster när jag kör. Kram

2011-03-09 @ 08:40:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0