Ragnar är lite buske

Igår var det ännu en dag i livet med många första gången upplevelser. Första gången som jag åt en fotlång macka på subway. Första gången jag köpte en australiensk dagstidning. Första gången jag var i städer jag inte minns namnet på. Första gången jag gick in på herrarnas toalett. Japp. Ibland är det svårt att läsa på skyltar. Det var även första gången jag var med om en punka. Ragnar svek oss lite igår, men egentligen gjorde han bara oss en tjänst. För fy vad tråkig dagen hade varit om inte hjulet hade pyst. Detta säger jag givetvis bara då allt slutade bra. Ingen skada skedd. Kaptenen styrde bilen mot kanten. Presidenten aka kartläsare, fixarn, stekarn, DJ and so on, ringde till road assistance, som bytte ut däcket. Ragnar rullade vidare.

Idag var det nog sekunder från att hända samma sak. Vi stannar till vid en mack för att sträcka på benen och fläkta oss. Vattnet rinner ut från the coolant och sekunder efteråt upptäcker vi (okej, det var en nisse som parkerade bredvid oss som upptäckte det) att det däcket vi precis bytt ut är på G att gå sönder. Fixarn får återigen sitta i telefonkö och ringa en mekaniker. Körförbud sa han. Vi fick färda oss till Yass camping och här stannar vi till 8.30 imorgon. Då kommer han och hämtar oss för att visa oss vägen till verkstaden.

Det är humor. Pratade med pappa för några dagar sen. Sa att jag hade köpt en Ford och det första han säger är "akta verkstaden bara." Jag skrattade instämnade, då pappas gamla fordjävel fick besöka den en del. På tal om svordomar så har vi tagit en paus i den leken. Skulle inte palla att varken få äta godis, dricka läsk eller att svära när något sånt här händer.

Imorgon kanske mitt fina konto åker ner på noll. Framtiden har svaret. Nissen, låt oss kalla honom får Nils, som hjälpte oss idag var väldigt trevlig och ville vårt bästa. Inte ska vi komma hem i trälådor sa han. Vi ser på den ljusa sidan, njuter av tiden i en stuga. Sover skönt i en säng. Jag måste skeda med Alice. Alice sover redan. I mitten på sängen. Tack... Duschar(välbehövligt). Laddar pryttlar. Bloggar. Facebookar. Lagar riktig mat. Skrattar. Umgås. Uppskattar att Ragnar ger oss lite mer upplevelse. Lite mer att leva för. Miljonär ska man ju bli ändå, nya pengar kommer alltid.

Såw. Nu var det slut på det där nödvändiga som måste berättas. Återkommer gör vi givetvis.



jahara.

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Tänk vilket par Bettan och Ragnar skulle bli. men de får aldrig skaffa barn

2011-03-14 @ 20:14:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0