Hur true awesomeness blev till, part dos

Minns jag rätt kom jag inte långt sist(länk till del ett allí). Bara till den delen som kallas början. Början på det bästa. Början på det bara döden kan sätta ett slut på.

Part dos- I could be your hero baby


Gothia tog slut och där var la här vi insåg att awesomeness+awesomeness blir true and pure awesomeness tillsammans. Vi började hänga.


2005 var året då lilla sportspegeln besökte Örebrocupen. Det var även sista gången på många år då ett flicklag i ÖSK kom till A semifinal. Med Emma Stenman och Carro som tränare stod vi redo att ta oss an Örnen. Vi tog igen 2-0 till 2-2, men förlorade sedan på straffar. I svensk TV blir Johanna Skogh kallad för chanslös och Alice för playmaker. En parentes utan parenteser bara...
Det är inte det viktiga dock, det viktiga var att det var under denna cup som Alice för första gången fick följa med mig till Stadsträdgården och avnjuta mat när den är som godast, gratis. Detta var första gången av otroligt många gånger. Räkningen är tappad för länge sen.

Det var nu jag och Alice var mates. Johanna vågade fortfarande inte säga nej, men nu ville hon inte.

2006 kommer. Fettisch startas. Planer sprids, men blir inte mer än så. Doun, tillsammans med resterande del av F89/90, samt P90, far till Tjeckien unt Slovakien för att jaga en plastboll. Vi vet om att vi var tighta här, för vi delade örsnäcka på bussen dit, blev ledsna när vi inte fick dela rum i Tri Studne och Alice köpte kläder till mig. Tidig födelsedagspresent.

Tjeckien är egentligen en historia för sig. Jesus så kul vi hade. Bikten. Kutna Hora. Svett. Twin Opatov. Rooobineee. Slovakiens U19 landslag. Ombytta roller. Disco.  Världens minsta torg. Kiosken. Tjeckien.

I september samma år får jag ett sms som ger mig en klump i magen. Alice på sjukhus. Jag åker till Stockholm och ser min bästa vän med en nyopererad nacke dra ett skämt. Resterande delen av året går hon runt med en nackkrage och man hör henne inte yttra ett enda klagomål. Min idol och nu även min bästa vän. Det fröet som började blomma är nu den där vackra blomman och vackrare skulle den bli. Vackrast till och med.



jahara



Kommentarer
Postat av: Annelie

Så fint!

2011-03-21 @ 13:54:55
URL: http://anneliehansson.blogg.se/
Postat av: Birgitta

En så fin vänskap är värt guld. Var rädd om den.

2011-03-22 @ 18:43:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0