Heaps of shit

Här kommer det svänga snabbt, just telling you. Hänger du inte med är du inte snabb nog, som innebandy.se skulle säga. Åh. Innebandy..

Familjen, ena halvan av den alltså, är i Egypten nu. Haha, try have fun without me.

Australia Day firas den 26e januari för att det var då de brittiska båtarna anlände till Sydney Cove. Jag vet det, men våra kära locals här har ingen aning. De skulle säga att Australia Day är en dag då man är ledig från jobbet och kan klunka första ölen klockan 6 på möra. Det var precis det de gjorde. Ett tält på stranden hade vi. Grilla gjorde vi. Lyssna på musik lika så. Lekte i vattnet. Ba ägde. Stekt blev jag. Alice jobbade. Sög gjorde det.





Alla har lämnat oss. Vissa lämnade spår på vägen, andra inte.

Köket är rent om kvällarna för att det är inga som äter där. Mina två timmar tar 30minuter. Löv.
Timmarna i restaurangen blir färre för att det inte är någon som äter där heller, men när jag väl jobbar är det sköj, trots att min kära(och första) bögkamrat Jeff har åkt tillbaka till Brisbane.

Vi är 10st som bor här nu. 10 tappra backpackers. Inte ens det faktiskt, jag avrundar uppåt, men vi jobbar inte med petiteser. The Leftovers är vi och vi råkar äga. Typ. Nästan. Nej men på riktigt, vi gör det.

Vi får förstärkning snart, av tvättäkta Örebroare. Svett! Just ja, Jessica. Jag har redan parat ihop dig med Robin, hoppas att det är lugnt.

Provkörde en bil gjorde Alice. Den startade inte till en början. Vi ba "tack, men nej tack." Jakten fortsätter.

Vad mer?
Vi promenerar varje dag. Vi äter varje dag. Vi jobbar varje dag. Vi sover(heaps!). Vi lever. Vi maxar. Vi försöker vinna Charlies hjärta fast att vi egentligen inte vill ha det. Det är bara en liten tävling vi har, The Leftovers. Vi läser. Vi spelar pingpong för Robins skull, ibland för vår egna. Vi tänker. Vi steker. OJ SÅ VI STEKER! Fast egentligen inte för att det är heaps för varmt här. Vi längtar.

En sista notis. Alice har börjat säga åwesome istället för awesome. She has been aussilaaaajzd. Andra bevis på det är att vi kollar höger istället för vänster och har thongs(flippidiflopps) som finskor. På riktigt.




Har ni fått nog? Jag har fått nog.

Jahara.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0