För tidigt en måndag

HAHA! Alice ska jobba imorgon. Bäddat sin sista säng och få betalt detta år in my ass!

Jag däremot, ja, fyfan vad jag har jobbat klart. Blev ett pass extra denna vecka para mi. Bags behövde superkrafter. Skogh for upp ur sängen och passade på att briljera lite mer än vanligt, sista dagen till ära. Smällt i mig min sista glass också. Tills vidare så att säga. Glass är min nya fettisch (rätt ordval va? (notera att jag ställde en fråga och att en fråga behöver svar)) Jag gillar att göra parenteser i parenteser. En parentes utan parenteser bara.

Sverige vann typ precis nyss 4nationers. Tänkte uppdatera er om det eftersom att det var varmtlänge sedan som jag skrev något om hockey. Kan bero på att Rooth har lagt av. Aa, så är det nog.

Men en seger var det. Efter vinst mot Svetlana, Tyskland och Finland. 2-1, 4-0, 4-0. Tydligen är Erika Grahm Sveriges nya stjärna. Lyfter på hatten min för damen. (Jag gjorde det faktiskt på riktigt, men mest för att torka bort svetten på pannan)

Det är varmt i detta land. Tänkte bara lite snyggt smyga in med det. Ungefär som jag tänker smyga in med lite visdom. Wisedom.

"You don't drown by falling in the water. You drown by staying there."

Och med det skrivet tänker jag signa ut för dagen.

Hur vart det? One day you will know. One day people. One day.

 

Jahara

 

 


Kommentarer
Postat av: Sara

Tja! Låter som ni har haft det amazing down under :) läget är som så, att jag funderar på att släpa med min man och göra samma sak som ni, typ. Har ni några bra tips? Hittade bloggen via work&travel company. Funkade det? Var de bra? Är mest fundersam över jobb-biten, gick det snabbt att få jobb?



Mycket Tacksam för svar! /sara

2011-02-21 @ 16:37:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0