Making progress in the making

Nu ska jag berätta något för er. Bara så där. Faktiskt. Idag har jag…wait for it…lite mer…dirty bit…förlåt, kom av mig. Flög in i musiken. Can’t help it. Black eyed peas fel. …jobbat. Just. Jobbat. Ni läste rätt. Det var inte smuts på linsen. Nu till det ironiska. Väldigt ironiskt faktiskt. Pappa kommer att skratta. Gott och högt. Säkert länge också. Sen kommer han ropa på Jenny och be henne läsa. Jenny kommer också att skratta. De kommer att skratta tillsammans ett tag, sen kommer de att ropa på Jonas och resterande delen av köket, så att alla får sig ett skratt.

 

Jag diskar. Japp. Diskar. Ni läste rätt igen. Flyger i några timmar, korsar några länder och kontinenter för att göra det jag har gjort i 4år. Diska. Tänker faktiskt(tredje gången) inte klaga. De säljer inte lax här. No laxbleck. Och att diska is kind of my thing. Det har pappa sagt. Örebrostads bästa diskare. Ska ställa upp i OS och få en mössa. Eller köpa en av Grahn. Eller be mormor virka en ny. Nä, coolare med Grahn. Speciellt med tanke på att jag är en Skogh.

 

Men inte fan är det någon OS-studio här inte. Tillbaka till Australien och nuet. This living moment that I happen to love. Jag har inte berättat klart för er. Efter mitt hårda arbetspass på 2timmar där jag mest var i vägen för att jag diskade så snabbt, maxade jag på relaxen i trappen med MJ(inte Michael Jackson. Han är död, tydligen. Eller i liv, beror på om ni pratar med Frida eller med någon med en hjärna(hej vad ägd jag kommer att bli ifall han lever)). Shit. Mika har för stor påverkan på mig. Tappade tråden. I trappen kommer female Chris och sade att hon letade efter Alice. Hon vill nämligen ha assistans, så Alice råkar också ha fått jobb. Hon ska städa. Bädda min säng. Dammsuga mitt golv. Vara min fru.

 

Vad kan vi dra för slutsats, damer och herrar?  Vi kan dra två faktiskt. 1. Johanna borde låta Alice ta över bloggen helt. Aj make no sense at all. 2. Yamba kommer att vara vårt hem i 2-3månader till.

 

En puss på det faktiskt(femte gången).

Puss

 

jahara

 

 


Kommentarer
Postat av: Birgitta

Äntligen, fick du jobba och dessutom med något som du är duktig på och har stor erfarenhet. Snart kommer all matställen eller krogar villa ha dig i Yamba. Jobba på

2010-12-18 @ 10:53:31
Postat av: Lejonhjärta

1. ju mejk mi proud 2. svett 3. det va faktiskt femte...ju sack

2010-12-18 @ 14:42:56
URL: http://boghog.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0