Dag 61 - 64

Dag 61

Min andra dag på jobbet och det känns som att jag jobbat där i evigheter. Alltså, jag menar inte att jag redan börjar tröttna. Jag menar det att jag kan typ allt, aah, fullärd liksom.. Men sen är frågan, vad är det som är så svårt med det hela? Ta rätt rengöringsspray när man tvättar badrummen? Breath in - breath out, wax on - wax off. Japp. Mr. Miyagi would be proud of me, just sayin. Jag kan göra två saker samtidigt. Jag kan sjunga samtidigt som jag byter lakan. Jag har nämligen ett litet problem med att göra två saker samtidigt i andra fall. Typ, nu om Johanna skulle säga något till mig så skulle hon i bästa fall få en nickning. En nickning eller ett ”mmhm”. Av reflex. Man kan ju bara tänka sig vilka konsekvenser som kan uppstå av en nickning vid fel tillfälle.

 

Dag 62

Okej, idag var faktiskt dagen då jag fick lära mig som mest i jobbet. Jag erkänner. Det jag skrev igår var bullshit och bullshit only, eller inte bara. Det handlar mycket om breath in and out. MEN jag lärde mig något jag alltid har hatat, jag menar inte att jag älskar det nu men you kinda get my drift I hope. Det handlar om att vika lakan. Ja. Lakan. Jag har haft svårt med det tidigare, det är verkligen inte lätt. Men nu, kära noteringsblock, nu vet jag hur man gör. När man vet hur man gör är det lite lättare att uppskatta. Jag kanske inte kommer hålla med mig själv när jag har vikt ett tusental lakan. Men nu håller jag verkligen med mig själv.

 

Dag 63

 

Idag for vi på roadtrip till Nimbin. Nimbin är en stad (läs gata) som de flesta höga (som i knarkare) hippiesar i Australien vill vara på. Såefter att ha dragit på sig hatten kände jag mig mer än redo att bemöta Nimbins legender. Jag måste erkänna att en jobbig känsla uppstår när alla locals på gatan frågar om man vill köpa kakor, gräs eller något annat dyligt. Jag måste även erkänna att jag var sugen på kakor, pepparkakor. Jag tror dock inte att det var sådana de sålde, piss också. Bajs i stjärten. På tal om bajs i stjärten. Jag lärde några här att säga det. Eller jag bad dem säga buy sea chair ten. Notebook, du anar inte hur kul det lät. Tänk dig hur kul det låter när en Svensk säger det, och sen är det typ samma sak fast de inte fattar vad de säger (poop in the butt). Okej efter den dåliga förklaringen så borde du verkligen inte ana. Fork.

Dag 64

 

Du vet cocoa pops? Ah, de ser ut som små små bajskluttar, väldigt goda sådana. I vilket fall som helst. Aj kal itt Caca Poops. Vilket i kort och gott (låter inte så gott) bajs bajs.

Idag träffade jag och Johanna för första gången Francies Henry Jr. Mistral. Jag tror att vi kommer bli bra kompis med honom. Ibland får jag den känslan när man pratar med folk, när man bara vet. Fast jag tror. Nu tror jag att jag vet. Fast jag tror ju bara att jag vet. Vi fick den där kontakten. Man kan säga att ett nytt vänskapsband föddes idag. Det kläcktes in a way.

”Johanna Johanna, jag kan gå i farten”
Jag skulle säga att jag kunde dricka i farten. Jag blev så exalterad att jag sa fel. Men du vet att det är otroligt svårt att gå och dricka samtidigt. Jag blev bara chockad och stolt. Ja, stolt är ordet jag letar efter. Nu kan jag pricka av det från min lifelist. Fett.

 

Ahara.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0