Dag 60 19/12 2010

Det här med att jobba hemifrån är skönt. Städa. Diska. Bädda. Alicekungen, Alicekungen, kom genast hit.. Nej så vare inte, och jag vet att hon inte heter As-kungen. Vore hemskt om hon skulle vara kung över alla as. Inte mycket att hurra för liksom. Och som kung borde kanske hennes as städa och inte hon. Vilket skulle vara ganska ofattbart, för jag har hört att as är ganska så orörliga.. Ijallefall. Nu ska jag säga något som kanske kommer chocka många, eller i alla fall min mor Marie. Det var en rolig dag på jobbet. Ja, jag sa just att jag tyckte det var kul att städa. Usch. Fast det är trots allt inte lika ironiskt som om Woodywood skulle sagt det... Efter det enormt tuffa arbetspasset på 4 timmar skulle jag och Woody äta lite lunch, nudlar och nutellamackor. Men icke. Någon har tagit vår burk, vår näst bästa burk. På plats nummer ett ligger givetvis Johannas dator. Varsin skål med nudlar åts med en sorgsen blick på både mig och Woody. Suck.

Johanna kallade mig för fru, så jag måste väl upp och göra lite mat till oss. Hon jobbar och står i nu så jag får väl göra det samma.

Ett minne blott. En burk vi saknar. RIP.




Ahara


Kommentarer
Postat av: Anonym

Kul att Ni fått jobb och får syssla med sånt Ni är bra på :) PoK Marie

2010-12-19 @ 14:45:33
Postat av: fästmö

naw, sweeeeeeetie

2010-12-20 @ 21:28:23
URL: http://thatdamnjess
Postat av: choklad kvinnan

gaah jag gjorde en jätte hemsk sak här om dagen.

min rumskamrat jeremy hade köpt en jätte stor nutella burk, och jag kom hem från jobbet och hade glömt köpa choklad, så å tänkte jag, om jag bara tar en sked med nutella, då blir det bra och ingen kommer märka det. 10 minuter senare så tar jag den sista skeden av nutella, jeremy kommer in i mitt rum och frågar om jag har sett nutella burken, och jag frågar om han vill ha sista av det som finns kvar... jag skäms!

/mouna

2010-12-22 @ 12:14:55
Postat av: Krilla

Åååååååå jag ville inte vara sämre så idag åt jag en nutellapannkaka på creperiet. Så när ni kommer hem (när var hur var osv) så ska jag bjuda till med kalas å bjuda på creperiet ( jag väntar fortf på min present à la stadsträdgården Mmmmm jag minns ;)

Love er miss er!

Puss

Ps mitt julkort + present har inte riktigt kommit till brevlådan ännu... Meeeeen den som väntar på ngt gott (ja ni vet) haha puss

2010-12-22 @ 18:42:28
Postat av: Annelie

Ser varmt ut over there. Inte så mycket av den varan här.

2010-12-22 @ 20:57:12
URL: http://anneliehansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0