What if

Sen på tal om pengar. Tänk om man var född rik.
Alltså som hon. Den där Vickan, kronprinsessan ni vet!?!?
Bara leva livet hela livet. 
Inte jobba, inte slita.
Bara gå i skolan, lära sig engeska lite extra bra. 
Lära sig lite Vardagligt hyffs, som man etiskt sett kan lära sig själv.

Nu sitter jag här och blir stressad och näst intill deprimerad för att jag inte ens har något ynka sommarjobb.
Jag menar den här sommaren är ju bara en sketen liten del av mitt liv. 
Vad ska jag göra efter sommaren? Plugga? Jobba?
Om jag ska plugga, vad ska jag plugga? Vad vill jag bli? Vad är lönsamt?
Om jag ska jobba, var ska jag jobba? Kommer jag ens få ett jobb? Hur mycket ska jag spara i månaden till Australien resan?

Livet är ett lidande, tills man når Nirvana. Kanske lika bra att sluta bli tillfredställd.
För varje gång man har mättat ett begär, så kommer det nya.

ahara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0