It goes on

Igår var jag väldigt sugen på att tömma Ed's spritskåp. Sen insåg jag att han inte hade något. Så istället för att supa bort mina sorger blev jag antastad av en groda, sov på saken och snart har jag lyckats gå vidare med livet.

Processen var jobbigare den här gången, trots mina otroliga brobyggeskills och den nya förmågan att kika på den ljusa sidan av livet. Men man tar sig alltid dit till slut. Över floden. Till andra sidan. Sate vad solen kan skina där.

Har ett dokument som ofta tar mig dit. Ett dokument med 4500 ord. Sagda av kloka män och kvinnor. Kanske ett eller två från Alice också. That was a big lie. Hon finns i ett annat dokument, med bland annat citatet "Skulle vi ge Jesus en bil skulle han ändå rida iväg på sin åsna". I alle fall, tillbaka till ämnet.

Man drunknar inte av att falla i vattnet, man drunknar av att man stannar kvar där.
Därav är inte misslyckandet i att falla, utan att ligga kvar. Att inte resa sig. And our greatest glory is rising up every time we fail, so that's what I keep on doing.


"The important thing is not to be bitter over life's disappointments. Learn to let go of the past, and recognize that every day won't be sunny. And when you find yourself lost in the darkness of despair, remember, it's only in the black of night that you see the stars, and those stars lead you back home."
- Whitey



Med dessa väl sagda ord av One Tree Hills coach reser jag mig upp och putsar bort smutsen på knäna. Livet går alltid vidare och tacka fan för det.



jahara.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0