Dag 32 21/11 2010

Idag stod det mycket på mitt och min resekamrats schema. Vi, duktiga som vi var, gjorde allt. Vi gick heeela vägen till Coles för att köpa choklad, vilket slutade med lite kläder as well. Vi gjorde några sandänglar och en vacker sandlykta. Efter att ha levt livets liv på stranden väntade ett annat spektakel. Jag talar såklart om en liten sprakande brasa vid det stilla vattnet.  Lite fulla britter, lite franska uttryck och en naken kanadensare. Ja, kära noteringsblock, precis det man kan vänta sig hända på en mysig strandfest hände. Jag blev nerslängd i vattnet av samma kille som var naken, som tur var så var han inte naken i just det tillfället (thank God). En rullade sig i elden, han klarade sig, annars hade vi fått tacka fan för reseförsäkring. Lite strul hit och lite glöd dit. Lite skratt här och lite fnizZz där. Lite Hannah Montana skämt (som inte bara jag och Johanna verkar beskåda) berättades. Ganska mycket armhävning för min del.

 

Det är härliga tankar som spårar ur när man tittar in i en brasa så där, speciellt när den sprakar så mysigt. Fast många tankar var väldigt fredfulla och så klart, tankvärda.

 

En glädje fanns i allas blickar och en stämning som enbart kan beskrivas med ordet Lycka. Om det här är vad livet har att erbjuda. Bring it, just BRING it!


Ahara


Kommentarer
Postat av: Johanna

Peaceful indeed!

Livets liv bror, livets liv!

2010-11-22 @ 02:17:36
URL: http://buttahara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0