Prosit. Tack.

Idag upptäckte jag att det fortfarande finns en sol. Det var ju 20 år sen jag såg en sol. Jag hade glömt bort hur det ser ut när solen skiner och himlen är oskyldigt blå. Men idag såg jag himlen skymtandes utanför receptionen, fantastiskt. Jag ville givetis ut på golfbanan och sjkuta en bra score. Men det blev sig icke av. Tyvärr. Det får bli en annan dag. Något jag glömt bort men inte riktigt kommit på än är hur saker och ting smakar. Hur saker och ting luktar. Jag har tappat förmågan att andas genom näsan.  När jag ser mig själv i spegeln tror jag att jag ska se ut som en avatar, men det är fortfarande jag med en stor snok till näsa. Allt detta på grund av att jag har lock för näsan.
Jag blir alla gånger lika förvånad över hur hög volym jag har på radion när P3 spelar den bästa musiken och drar de roligaste skämten. Jag blir förvånad när jag, för en kort sekund, får tillbaka min hörsel som jag tappat på grund av att jag är täppt i öronen.

Det är fantastiskt att det i princip är fullt omöjligt att sjukanmäla sig på mitt jobb, speciellt på helgerna. Jag tror att jag som individ och människa, trots att jag känner mig som en avatar för tillfället, har en rättighet till att vara sjuk. Även fast det är något jag inte vill vara så har jag den rättigheten.

Ahara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0