Mini-semester

Korpholmen here I come.. Imorgon..
Jag ska åka till Stockholms skärgård måndag till onsdag. Det kommer bli en fantastisk Mini-semester. Att komma bort från Öret i några dagar är alltid skönt. Härliga Korpholmen väntar finbesök, av mig, Judas. Nu tänker du: "JUDAS, Judas Iskariot! Vafasen, det var ju en hipp liten kille när kristendomen började blomma". Alla vet ju att en Judaskyss är en synonym för svek. Jag ska upplysa dig om att Judas var känd för att vara en svikare. Det var ju han som underlättade de skriftlärde att gripa Jesus. Nu undrar du säkert också varför jag kallas det. Allt började på Öland. Jag hade varit där i två varma veckor. Jag och min vänn Johanna hängde mer än väldigt gärna med några fantastiska människor på Eriks runda. Det har jag gjort i alla år. De är anledningen till varför Öland är så underbart. I alla fall, en dag kom det två trevliga flickor från Örebro till Öland, Sandbybadet, och detta gjorde att jag och Johanna lekte lite med dessa. De Fantastiska människorna, Bövings, blev lämnade helt ensamma med sina gäster. Nästa dag var Judas född... True story... Det var dock jag som döpte mig själv till Judas. Jag ser detta namn med positiva ögon, det är ett namn döpt med kärlek.
Jag kommer aldrig glömma varför Öland är mitt paradis. Jag kan endast tacka familjen Böving och deras sätt att vara. 

Oj, tänk att detta blogginlägg blev en liten religonslektion. Glöm inte era böcker nästa vecka. Då ska vi nämligen börja med ett nytt kapitel. Jag ska berätta för er varför allt är så kast i Indien.

Ahara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0