Idioti del 1

Alla ser homo sapiens (sapiens?) som den smartaste varelsen på planeten jorden. Och det är just på grund av denna anledning som vi tror att det är vi som styr världen. Därför ska jag i detta inlägg, och i en del inlägg framöver, berätta för er hur dumma vi människor är och på så sätt få er att förstå att världen inte är vår och borde aldrig bli.

Jag väljer att börja lätt. Tänkte först slänga in ett klipp från youtube men läste sedan denna artikel och bestämde mig för att kommentera den istället. För er som inte orkar trycka på länken lyder rubriken så här: "Beckham: Jag älskar att städa".

Vet ni hur många människor som har dött idag på grund av en annan anledning än ålderdom? Hur många som idag har svält ihjäl? Vet ni hur mycket vi har förstört moder jord? Vet ni hur vi kan rädda den? Klart ni inte gör, för det är inget de skriver om och det är inget vi bryr oss om heller. Vi vill veta hur mycket David Beckham älskar sin dammsugare(kärleken till den har säkert inget med städningen att göra). Vi vill veta vem som dejtar vem. Hur man klär sig rätt. Vad som är inne eller ute. Vart står det att det är vi som är anledningen till naturkatastroferna? Att folk i Thailand, Australien och Himalaya måste lämna sina hem för att vattnet i floderna stiger?

En dag kommer vi att ha förstört allt levande som finns. Vi kommer att ta djurens och växternas liv, vilket kommer leda till att vi tar vårt egna. När världen går under kommer vi undra vad som händer. Vi kommer inte att ha någon aning, för allt vi vet är att David Beckham älskar att städa.

Jag slänger in klippet jag hade tänkt slänga in från början också..


Jahara.

Kommentarer
Postat av: 403

Livet på Jorden har överlevt ett häpnadsväckande antal asteroider, vulkaner, jordbävningar etc. Jag tror inte att mänskligheten skulle kunna förstöra allt liv på Jorden, även om vi försökte.

2009-08-03 @ 19:21:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0