Politiker..

Jag skickade ett mejl till vår skolminister för ett par dagar sedan för att få reda på varför vi läste fysik. Detta kom idag som svar:

Hej!


Du har skrivit till utbildningsminister Jan Björklund med en fråga om ämnet fysik inom gymnasieskolan. Jag har blivit ombedd att besvara ditt brev.


Regeringen tillsatte under 2007 en utredning för att föreslå hur gymnasieskolan bör reformeras. Gymnasieutredningen presenterade sina förslag den 31 mars 2008 i betänkandet Framtidsvägar - en reformerad gymnasieskola (SOU 2008:27). Betänkande hittar du på regeringens hemsida http://www.regeringen.se/. Ämnesfrågor behandlas under avsnitt 5.4.


Betänkandet har skickats till ett antal remissinstanser. Inkomna remissyttranden sammanställs för närvarande på Utbildnings­departementet. En proposition avses överlämnas till riksdagen under våren 2009. Det går alltså inte i dag att med säkerhet säga hur de framtida gymnasieutbildningarna kommer att se ut.


Skolverket har regeringens bemyndigande att utarbeta och fastställa kursplaner för alla nationella ämnen och kurser i gymnasieskolan. Synpunkter på och önskemål om kursutbud bör därför lämnas till Skolverket. Skolverket når du på telefonnummer 08-527 332 00 eller via e-post [email protected].


Med vänlig hälsning


Marie Johnsson

Kommentar 1: Svenska tack!
Kommentar 2: Jag fick inget svar på min fråga.


Kommentarer
Postat av: Allanbrallan

hehe ;)

Varför går du natur vännen :P <3

2008-11-18 @ 21:24:51
URL: http://buttahara.blogg.se/
Postat av: toss

jadu, jag förstog typ "hej", sen var det inte så mkt mera ;D

2008-11-24 @ 22:31:59
URL: http://ttheresewickstroem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0